Slot表示のエラー

Here is a forum for reporting failure to Arbor developer.
Please read the forum rules carefully and enter the information necessary to confirm the problem.

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

ここは、Arbor開発者へ不具合を報告するためのフォーラムです。
フォーラムルールをよく読み、不具合確認に必要な情報を記載するようお願いします。

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。

Forum rules
The items necessary for reporting are as follows.
  • OS(Required)
  • Unity version(Required)
  • Arbor version(Required)
  • How to reproduce(Required)
    The reproduction method should be described accurately so that anyone can read the same procedure.
    If you do not know the exact reproduction procedure, as long as you can remember it, so please tell us what you were doing immediately before and the last time you edited it.
  • Build platform
  • Reproduction project (Minimum configuration not including Arbor and other assets) or video

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

報告に必要な項目は以下の通りです。
  • OS(必須)
  • Unityバージョン(必須)
  • Arborバージョン(必須)
  • 再現方法(必須)
    再現方法については、誰が読んでも同様の手順を行えるよう正確に記述するようにお願いいたします。
    もし正確な再現手順が不明な場合、覚えている限りで構いませんので直前に行っていたことや最後に編集した時のことを教えてください。
  • ビルドプラットフォーム
  • 再現プロジェクト(Arborや他アセットなどを含まない最小構成)もしくは動画

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。
moyashiking
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Joined: 2018/10/04 05:32

Slot表示のエラー

Post by moyashiking »

動作に問題はないのですが、演算ノードの表示がおかしくなる現象を発見しました。

■テスト環境
・Unity2018.2.11f1
・Windows10
・Arbor 3.3.0
・Build Platform PC, Mac & Linux Standalone

■再現方法
①新規プロジェクト作成
②ArborをAssetStoreからDL&インストール
③ArborEditorを開く
④FSMを作成して、適当な演算ノードを配置
⑤SHIFT+SPACEでArborEditorの表示を拡大
⑥SHIFT+SPACEでArborEditorの表示を元に戻す
⑦演算ノードのSlot部分がエラーになる(演算ノードに限らずSlotを使っているとエラー?)
①Unity 2018.2.11f1 Personal (64bit) - SampleScene.unity - New Unity Project - PC, Mac & Linux Standalone_ _DX11_ 2018-10-09 11.18.12.png
①Unity 2018.2.11f1 Personal (64bit) - SampleScene.unity - New Unity Project - PC, Mac & Linux Standalone_ _DX11_ 2018-10-09 11.18.12.png (363.45 KiB) Viewed 4935 times
②Unity 2018.2.11f1 Personal (64bit) - SampleScene.unity - New Unity Project - PC, Mac & Linux Standalone_ _DX11_ 2018-10-09 11.18.51.png
②Unity 2018.2.11f1 Personal (64bit) - SampleScene.unity - New Unity Project - PC, Mac & Linux Standalone_ _DX11_ 2018-10-09 11.18.51.png (156.06 KiB) Viewed 4935 times
③Unity 2018.2.11f1 Personal (64bit) - SampleScene.unity - New Unity Project - PC, Mac & Linux Standalone_ _DX11_ 2018-10-09 11.19.40.png
③Unity 2018.2.11f1 Personal (64bit) - SampleScene.unity - New Unity Project - PC, Mac & Linux Standalone_ _DX11_ 2018-10-09 11.19.40.png (374.41 KiB) Viewed 4935 times

また、自分だけの環境だったらスイマセン…
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caitsithware
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Re: Slot表示のエラー

Post by caitsithware »

ご報告ありがとうございます。

再現確認できましたので修正いたします。
また、この状態になった場合は、一度ArborEditorウィンドウを閉じて開き直していただけると元に戻ります。

ご不便おかけして申し訳ございませんが、修正までの間はArborEditorを開き直すようお願いいたします。
moyashiking
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Re: Slot表示のエラー

Post by moyashiking »

スクショの例は実行不可ですが(ただ演算ノードをおいただけ)、実行可能なFSMであれば普通にプレイすると表示は通常の状態に戻ります。
ですので、やや気持ちが悪いとはいえ実害はほぼ無さそうです :D
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caitsithware
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Re: Slot表示のエラー

Post by caitsithware »

他の修復方法についての共有ありがとうございます。
共有していただいたプレイ開始なども含めて、内部的にウィンドウのOnEnableが呼び出されることで状態が元に戻る感じですね。

本件は表示上の問題だけでデータが壊れたりプレイに支障が出たりはないようなので、優先度は低として他の不具合修正などと合わせて更新いたします。

念のため、暫定的な修正方法についても記載しておきます。
もし頻繁に発生して修復が手間になるようでしたらお試しください。

暫定対処:
  • Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/Windows/ArborEditorWindow.csを開く。
  • 448行目あたりに以下のコード追加。

    Code: Select all

    void OnFocus()
    {
    	activeWindow = this;
    }
    
moyashiking
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Re: Slot表示のエラー

Post by moyashiking »

ありがとうございます。
暫定対処を試してみたところ、Slot表示の問題が発生しなくなりました ;)
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