Sub State Machine内でパラメータを作成すると、Open Editor時にエラーが発生する

Here is a forum for reporting failure to Arbor developer.
Please read the forum rules carefully and enter the information necessary to confirm the problem.

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

ここは、Arbor開発者へ不具合を報告するためのフォーラムです。
フォーラムルールをよく読み、不具合確認に必要な情報を記載するようお願いします。

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。

Forum rules
The items necessary for reporting are as follows.
  • OS(Required)
  • Unity version(Required)
  • Arbor version(Required)
  • How to reproduce(Required)
    The reproduction method should be described accurately so that anyone can read the same procedure.
    If you do not know the exact reproduction procedure, as long as you can remember it, so please tell us what you were doing immediately before and the last time you edited it.
  • Build platform
  • Reproduction project (Minimum configuration not including Arbor and other assets) or video

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

報告に必要な項目は以下の通りです。
  • OS(必須)
  • Unityバージョン(必須)
  • Arborバージョン(必須)
  • 再現方法(必須)
    再現方法については、誰が読んでも同様の手順を行えるよう正確に記述するようにお願いいたします。
    もし正確な再現手順が不明な場合、覚えている限りで構いませんので直前に行っていたことや最後に編集した時のことを教えてください。
  • ビルドプラットフォーム
  • 再現プロジェクト(Arborや他アセットなどを含まない最小構成)もしくは動画

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。
ooee

Sub State Machine内でパラメータを作成すると、Open Editor時にエラーが発生する

Post by ooee »

いつもお世話になっています。

件名の不具合に遭遇したので、ご報告いたします。

OS: Windows10
Unityバージョン: 2020.3.31f1
Arborバージョン: 3.8.10
再現方法:
1. Sub State Machineビヘイビアをステートマシンに追加して、サブステートマシン内でパラメータを作成
2. 一度Arbor Editorを閉じて、Open Editorで再度開く
3. 以下のようなエラーが発生する
>Retrieving array element that was out of bounds
>UnityEditor.SerializedProperty:GetArrayElementAtIndex (int)...
User avatar
caitsithware
管理人
Posts: 493
Joined: 2015/08/17 12:41

Re: Sub State Machine内でパラメータを作成すると、Open Editor時にエラーが発生する

Post by caitsithware »

ご報告ありがとうございます。

再現確認したところパラメータタブの作成ボタンをクリックした時点でもエラーが発生するのを確認いたしました。
またUnity2020.3.30f1では再現できなかったため、Unityの仕様変更もしくは不具合である可能性も含めて検証しArbor側の対応が必要であれば修正いたします。
User avatar
caitsithware
管理人
Posts: 493
Joined: 2015/08/17 12:41

Re: Sub State Machine内でパラメータを作成すると、Open Editor時にエラーが発生する

Post by caitsithware »

検証したところ、ReorderableList.elementHeightCallbackに設定したコールバックメソッドに配列サイズが0の場合でも引数のindexに0を入れて呼ばれるようになっておりました。
試しにその状況で高さ100などを返して様子見してみましたが見た目上の変化も確認できませんでした。
本来であれば呼ぶ必要がない状況のはずなのでUnity側の不具合かと思われます。
Unity2020.3.30f1であれば問題ありませんでしたので現段階ではバージョンダウンをお勧めいたします。
ooee

Re: Sub State Machine内でパラメータを作成すると、Open Editor時にエラーが発生する

Post by ooee »

検証ありがとうございます。
Unity2020.3.30f1にバージョンダウンして、様子見したいと思います。
Locked