Targetにオブジェクト自身を指すオプションがほしい

This is a forum for requesting Arbor developers.
The items required for the request are as follows.
  • What are you trying to do with Arbor?
  • Specifically, where are you inconvenient and in trouble?
  • What should I do to improve?
Attention point:
  • We can not answer requests that do not know the detailed situation.
  • We can not answer your request for specific problems in the specification of your project.
  • We can not answer your request on Unity's specification issues.
  • We do not guarantee the implementation of your request.

ここは、Arbor開発者への要望を行うためのフォーラムです。
要望に必要な項目は以下の通りです。
  • Arborを使って何をしようとしているか。
  • 具体的にどこが不便で困っているか。
  • 改善するにはどうすればよいか。
注意点:
  • 詳しい状況がわからない要望については答えられません。
  • ユーザー様のプロジェクトの仕様上の固有の問題に対する要望については答えられません。
  • Unityの仕様上の問題に対する要望には答えられません。
  • 要望の実装を必ずお約束するものではございません。

Forum rules
The items required for the request are as follows.
  • What are you trying to do with Arbor?
  • Specifically, where are you inconvenient and in trouble?
  • What should I do to improve?
Attention point:
  • We can not answer requests that do not know the detailed situation.
  • We can not answer your request for specific problems in the specification of your project.
  • We can not answer your request on Unity's specification issues.
  • We do not guarantee the implementation of your request.

要望に必要な項目は以下の通りです。
  • Arborを使って何をしようとしているか。
  • 具体的にどこが不便で困っているか。
  • 改善するにはどうすればよいか。
注意点:
  • 詳しい状況がわからない要望については答えられません。
  • ユーザー様のプロジェクトの仕様上の固有の問題に対する要望については答えられません。
  • Unityの仕様上の問題に対する要望には答えられません。
  • 要望の実装を必ずお約束するものではございません。
rrr
Posts: 7
Joined: 2019/02/20 06:36

Targetにオブジェクト自身を指すオプションがほしい

Post by rrr »

ビヘイビアのTargetにArborFSMがアタッチされたオブジェクト自身を指すようなオプションがあると嬉しいです。
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caitsithware
管理人
Posts: 495
Joined: 2015/08/17 12:41

Re: Targetにオブジェクト自身を指すオプションがほしい

Post by caitsithware »

ご要望ありがとうございます。

Targetオブジェクトが未指定(None)の場合にthis.gameObjectを参照してほしい

こちらで頂いている要望と併せて対応を検討中です。
対応までもうしばらくお待ちください。
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caitsithware
管理人
Posts: 495
Joined: 2015/08/17 12:41

Re: Targetにオブジェクト自身を指すオプションがほしい

Post by caitsithware »

Arbor 3.6.0にて対応いたしました。

FlexibleGameObjectやFlexibleComponentを使用しているスクリプトで、参照タイプをHierarchyにし、SelfもしくはRootGraphを適宜設定してください。
FlexibleSceneObject_Hierarchy.gif
FlexibleSceneObject_Hierarchy.gif (119.93 KiB) Viewed 10821 times

今回の対応でご満足いただけましたら、アセットストアにて評価やレビューもよろしくお願いいたします。

Arbor 3: FSM & BT Graph Editor - Asset Store
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