Arbor3.5.5→3.6.2アップデート後にTweenPositionを追加するとエラー

Here is a forum for reporting failure to Arbor developer.
Please read the forum rules carefully and enter the information necessary to confirm the problem.

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

ここは、Arbor開発者へ不具合を報告するためのフォーラムです。
フォーラムルールをよく読み、不具合確認に必要な情報を記載するようお願いします。

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。

Forum rules
The items necessary for reporting are as follows.
  • OS(Required)
  • Unity version(Required)
  • Arbor version(Required)
  • How to reproduce(Required)
    The reproduction method should be described accurately so that anyone can read the same procedure.
    If you do not know the exact reproduction procedure, as long as you can remember it, so please tell us what you were doing immediately before and the last time you edited it.
  • Build platform
  • Reproduction project (Minimum configuration not including Arbor and other assets) or video

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

報告に必要な項目は以下の通りです。
  • OS(必須)
  • Unityバージョン(必須)
  • Arborバージョン(必須)
  • 再現方法(必須)
    再現方法については、誰が読んでも同様の手順を行えるよう正確に記述するようにお願いいたします。
    もし正確な再現手順が不明な場合、覚えている限りで構いませんので直前に行っていたことや最後に編集した時のことを教えてください。
  • ビルドプラットフォーム
  • 再現プロジェクト(Arborや他アセットなどを含まない最小構成)もしくは動画

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。
thorikawa
Posts: 10
Joined: 2019/05/21 10:14

Arbor3.5.5→3.6.2アップデート後にTweenPositionを追加するとエラー

Post by thorikawa »

OS: macOS 10.14.4
Unity: 2019.1.4f1および2019.2.1f1
Arbor: 3.5.5→3.6.2アップデート時に発生
Build Platform: Mac StandaloneおよびiOS
動画: https://www.youtube.com/watch?v=EawXtyHS0P4

Arborを使用しているプロジェクトで、先日3.5.5→3.6.2にアップデートしたところ、
TweenPositionの挙動を追加すると以下のエラーが発生するようになりました。
また3.5.5時代に追加したTweenPositionと比較すると表示される項目も少なくなっています。(動画参照)
こちら原因わかりますでしょうか?
IndexOutOfRangeException: Index was outside the bounds of the array.
ArborEditor.EnumUtility.GetValueFromIndex[TEnum] (System.Int32 index) (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/EnumUtility.cs:152)
ArborEditor.FlexibleTransformPropertyDrawer.GetPropertyHeight (UnityEditor.SerializedProperty property, UnityEngine.GUIContent label) (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/FlexibleField/FlexibleTransformPropertyDrawer.cs:58)
UnityEditor.PropertyDrawer.GetPropertyHeightSafe (UnityEditor.SerializedProperty property, UnityEngine.GUIContent label) (at /Users/builduser/buildslave/unity/build/Editor/Mono/ScriptAttributeGUI/PropertyDrawer.cs:43)
UnityEditor.PropertyHandler.GetHeight (UnityEditor.SerializedProperty property, UnityEngine.GUIContent label, System.Boolean includeChildren) (at /Users/builduser/buildslave/unity/build/Editor/Mono/ScriptAttributeGUI/PropertyHandler.cs:221)
UnityEditor.PropertyHandler.OnGUILayout (UnityEditor.SerializedProperty property, UnityEngine.GUIContent label, System.Boolean includeChildren, UnityEngine.GUILayoutOption[] options) (at /Users/builduser/buildslave/unity/build/Editor/Mono/ScriptAttributeGUI/PropertyHandler.cs:206)
UnityEditor.EditorGUILayout.PropertyField (UnityEditor.SerializedProperty property, UnityEngine.GUIContent label, System.Boolean includeChildren, UnityEngine.GUILayoutOption[] options) (at /Users/builduser/buildslave/unity/build/Editor/Mono/EditorGUI.cs:9338)
UnityEditor.EditorGUILayout.PropertyField (UnityEditor.SerializedProperty property, UnityEngine.GUILayoutOption[] options) (at /Users/builduser/buildslave/unity/build/Editor/Mono/EditorGUI.cs:9322)
ArborEditor.StateMachine.StateBehaviours.TweenPositionInspector.OnInspectorGUI () (at Assets/Plugins/Arbor/BuiltInBehaviours/Editor/Behaviours/Tween/TweenPositionInspector.cs:22)
ArborEditor.BehaviourEditorGUI.OnGUI () (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/BehaviourEditorGUI.cs:536)
UnityEngine.Debug:LogException(Exception)
ArborEditor.BehaviourEditorGUI:OnGUI() (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/BehaviourEditorGUI.cs:546)
ArborEditor.BehaviourEditorList`1:OnGUI() (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/BehaviourEditorList.cs:586)
ArborEditor.StateEditor:OnGUI() (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/NodeEditors/StateEditor.cs:342)
ArborEditor.NodeEditor:DoGUI() (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/NodeEditors/NodeEditor.cs:424)
ArborEditor.NodeEditor:OnWindow(Int32) (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/NodeEditors/NodeEditor.cs:666)
UnityEditor.EditorWindow:EndWindows()
ArborEditor.ArborEditorWindow:GraphGUI() (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/Windows/ArborEditorWindow.cs:2371)
ArborEditor.ArborEditorWindow:GraphViewGUI() (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/Windows/ArborEditorWindow.cs:2306)
ArborEditor.ArborEditorWindow:<SetupGUI>b__201_8() (at Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/Windows/ArborEditorWindow.cs:2965)
UnityEngine.GUIUtility:ProcessEvent(Int32, IntPtr)
thorikawa
Posts: 10
Joined: 2019/05/21 10:14

Re: Arbor3.5.5→3.6.2アップデート後にTweenPositionを追加するとエラー

Post by thorikawa »

申し訳ありません自己解決しました。

アップデート手順にある「既にインポートされているArborフォルダを削除。」を行っていなかったため、
3.6.2には含まれていないはずの「FlexibleTransformPropertyDrawer.cs」が残ってしまっていました。
こちらを削除したところエラーは消え、正常に動作するようになりました。

お手数おかけ致しました。
User avatar
caitsithware
管理人
Posts: 495
Joined: 2015/08/17 12:41

Re: Arbor3.5.5→3.6.2アップデート後にTweenPositionを追加するとエラー

Post by caitsithware »

問題解決したようで良かったです。

更新手順は見落とされている方も多そうですね。
Arbor Editorの更新通知ウィンドウやマニュアルなどのわかりやすい位置にも記載したいと思います。
Locked