Object.InstantiateAsync時のエラー

Here is a forum for reporting failure to Arbor developer.
Please read the forum rules carefully and enter the information necessary to confirm the problem.

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

ここは、Arbor開発者へ不具合を報告するためのフォーラムです。
フォーラムルールをよく読み、不具合確認に必要な情報を記載するようお願いします。

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。

Forum rules
The items necessary for reporting are as follows.
  • OS(Required)
  • Unity version(Required)
  • Arbor version(Required)
  • How to reproduce(Required)
    The reproduction method should be described accurately so that anyone can read the same procedure.
    If you do not know the exact reproduction procedure, as long as you can remember it, so please tell us what you were doing immediately before and the last time you edited it.
  • Build platform
  • Reproduction project (Minimum configuration not including Arbor and other assets) or video

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

報告に必要な項目は以下の通りです。
  • OS(必須)
  • Unityバージョン(必須)
  • Arborバージョン(必須)
  • 再現方法(必須)
    再現方法については、誰が読んでも同様の手順を行えるよう正確に記述するようにお願いいたします。
    もし正確な再現手順が不明な場合、覚えている限りで構いませんので直前に行っていたことや最後に編集した時のことを教えてください。
  • ビルドプラットフォーム
  • 再現プロジェクト(Arborや他アセットなどを含まない最小構成)もしくは動画

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。
tanuki

Object.InstantiateAsync時のエラー

Post by tanuki »

OS:Windows11
Unityバージョン:Unity 2022.3.55f
Arborバージョン:Unity 2022.3.55f
再現方法
・Object.InstantiateAsyncでPrefab(Arbor3の内容を含む)を非同期インスタンス化するとエラー発生。
 発生場所:Arbor.NodeBehaviour.DataSlotFieldsBuilderクラスのBuildメソッド内の「nodeBehaviour._DataSlots = dataSlots.ToArray();」の行。
 呼び出しの大元は、Arbor.NodeBehaviourクラスのOnAfterDeserializeメソッド内のRebuildFields();

たまに発生しないこともありますが、特に大き目のPrefabをInstantiateAsyncする場合は確実に発生してUnityEditorごと落ちます。

何か解決方法などはございますでしょうか?
よろしくお願いいたします。
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caitsithware
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Re: Object.InstantiateAsync時のエラー

Post by caitsithware »

ご報告ありがとうございます。
InstantiateAsyncなどによる非同期デシリアライズにはキャッシュなどのスレッドセーフ対応が必要となりますが、現在はまだ対応しておりません。
今後の更新で対応できるかを検討いたします。

暫定対処方法としては以下のようになります。
全ての箇所をここで網羅することは難しいため、一般的な対処方法を記載いたします。
お急ぎの場合は、内部コードを一時的に変更して対応していただければと思います。
  • 以下のようなスクリプトを"Plugins/Arbor/Internal/Scripts/"に作成

    Code: Select all

    namespace Arbor
    {
    	public static class DeserializeLocker
    	{
    		public static readonly object lockObj = new object();
    	}
    }
    
  • 問題となるOnAfterDeserializeメソッドの最初の行に以下のコードを追加

    Code: Select all

    lock(DeserializeLocker.lockObj) {
    
  • 問題となるOnAfterDeserializeメソッドの最後の行に以下のコードを追加

    Code: Select all

    }
    
追記: 暫定対処方法を全OnAfterDeserialize共通のロックオブジェクトに変更しました。
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