ステートマシンの接続ラインについて

Here is a forum for reporting failure to Arbor developer.
Please read the forum rules carefully and enter the information necessary to confirm the problem.

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

ここは、Arbor開発者へ不具合を報告するためのフォーラムです。
フォーラムルールをよく読み、不具合確認に必要な情報を記載するようお願いします。

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。

Forum rules
The items necessary for reporting are as follows.
  • OS(Required)
  • Unity version(Required)
  • Arbor version(Required)
  • How to reproduce(Required)
    The reproduction method should be described accurately so that anyone can read the same procedure.
    If you do not know the exact reproduction procedure, as long as you can remember it, so please tell us what you were doing immediately before and the last time you edited it.
  • Build platform
  • Reproduction project (Minimum configuration not including Arbor and other assets) or video

Note:
  • Please read the "Update Guide" carefully when updating Arbor.
  • The bugs that we already know are summarized in "Known Issues", so please check once.
  • Please check ReleaseNote and use the latest version if possible before reporting a bug.
  • Unity beta and alpha versions are not supported. Please use the official release version.
  • In principle, defects caused by the introduction of other assets are not supported. If you find a defect, please report it after isolating which asset is the problem.

報告に必要な項目は以下の通りです。
  • OS(必須)
  • Unityバージョン(必須)
  • Arborバージョン(必須)
  • 再現方法(必須)
    再現方法については、誰が読んでも同様の手順を行えるよう正確に記述するようにお願いいたします。
    もし正確な再現手順が不明な場合、覚えている限りで構いませんので直前に行っていたことや最後に編集した時のことを教えてください。
  • ビルドプラットフォーム
  • 再現プロジェクト(Arborや他アセットなどを含まない最小構成)もしくは動画

注意点:
  • Arborを更新する際は「アップデートガイド」をよく読み行ってください。
  • 既に把握している不具合は「既知の問題」にまとめてありますので一度確認してみてください。
  • 不具合報告をする前にReleaseNoteを確認し、なるべく最新バージョンを使用して下さい。
  • Unityのベータ版およびアルファ版はサポート対象外です。正式リリース版をご利用ください。
  • 他アセット導入による不具合は原則サポート対象外です。不具合を見つけた場合はどのアセットの問題であるか切り分けた上でのご報告をお願いいたします。
mwm
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Joined: 2025/05/15 06:29

ステートマシンの接続ラインについて

Post by mwm »

・ステートマシンの接続ラインにマウスカーソルを乗せた際にハイライト表示されず逆に消える
・右クリックメニューが表示されない

OS Windows11
Unity 6000.1.2f1
Arbor 3.10.6

新規プロジェクトにArborのみ導入で確認しました
Unity6000.0.46f1では同じ手順で問題ありませんでした
現状リルートノードが置けない以外はなんとかなっているので緊急というほどではないです。
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caitsithware
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Joined: 2015/08/17 12:41

Re: ステートマシンの接続ラインについて

Post by caitsithware »

ご報告ありがとうございます。

確認したところ再現できましたが根本原因がUnity側の不具合の可能性が高く、またUnity 6.1はLTSではないためUnity内部の動作も高頻度で変わってしまうかもしれません。
そのため対応を行うかどうかはひとまず様子見とさせてください。

対処方法は、Unity 6.0(LTS)をご利用いただくか、以下の暫定対処方法をお試しください。
ただしこの暫定対処方法によって別の問題が発生しても対応はできません。あらかじめご了承ください。

暫定対処方法
主に接続線をマウスオーバーをした際に前面に移動されなくする対応を行います。
  1. Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/StateMachine/UIElements/StateLinkBranchElement.csをコードエディタで開く
  2. 399行目を以下のように変更。

    Code: Select all

    // _LinkElement._GraphEditor.graphView.branchOverlayLayer.Add(this);
    
  3. Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/BehaviourTree/UIElements/NodeBranchElement.csをコードエディタで開く
  4. 91行目を以下のように変更。

    Code: Select all

    // _GraphEditor.graphView.branchOverlayLayer.Add(this);
    
  5. Assets/Plugins/Arbor/Internal/Editor/UIElements/Elements/DataBranchElement.csをコードエディタで開く
  6. 143行目を以下のように変更。

    Code: Select all

    // _GraphEditor.graphView.dataBranchOverlayLayer.Add(this);
    
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